TEMA 3. EXERCICI 9.

Safari fotogràfic virtual

Concepte: Treballar l'enquadrament com element del llenguatge visual.

El safari o viatge fotogràfic com el recorregut, en aquest cas per un espai virtual, en el que el subjecte va seleccionant les imatges que són del seu interès.

Procés de treball:

L'exercici té dues parts i una reflexió final

a) Enquadrar imatges que siguin interessants formalment i estètica, movent-se per google maps. En general seran imatges de tipus abstracte com les que es mostren en els exemples.

Camps Aragó Paris piramide Louvre Sahara Siberia

Fem una col·lecció d'unes quantes imatges.

b) "Viatjar" per Google street wiew i fer fotografies en els llocs que visitem, cuidant les qüestions del llenguatge visual: Punt de vista, angulació i enquadrament.

Fem una col·lecció d'unes quantes imatges.

Presentació: Posar les imatges resultants en una presentació de diapositives en la que hi haurà d'haver diverses diapositives en dos apartats. Hem de fer la selecció en funció de criteris concrets. Cada apartat ha de ser un conjunt d'imatges que formin un tot coherent.

a) Google maps: Imatges escollides (entre 8 i 12) i una diapositiva amb l'explicació dels criteris o motius amb que les hem seleccionat, enquadrat, etc. De manera que s'entengui per que són interessants estèticament les nostres imatges

b) Street wiew: Imatges escollides (entre 8 i 12) i una diapositiva amb explicació dels criteris o motius amb que les hem triat, enquadrat, etc. De manera que s'entengui quin "reportatge de viatge" hem fet.

c) Reflexió: Comparar la fotografia amb càmera del natural i la fotografia virtual, valorar avantatges i inconvenients de cada una i fer una reflexió sobre les possibilitats de cada una.

Enviar al moodle.